22.9.11

Terveysblogi?


Mun tekee mieli kirjoittaa terveydestä. Ravinnosta.
Yksi asia mitä todella odotan Espanjaan muuttamisessa, on Fruteriat, ja hedelmäkauppiaat. Haluan tuoreita, kypsiä hedelmiä! Olen kyllästynyt avocadoihin joihin tarvitaan moottorisahaa, ellei halua seisottaa niitä kotona viikon ennen kun haluaa syödä ne. Sitten ne on luultavasti mädäntynyt sisältä. Minä haluan aamupalaksi avocadoa, joka päivä.
Aamupalaksi syön avocadon, hampun siemeniä, oliiveja, valkosipulin kynsiä ja tomaattia.

Kyllä, olen hurahtanut ruokavalioon.
En tiedä tarkalleen mihin. Olemme poimineet vähän kaikesta jotain.. paleo, low carb, raakaravinto. You name it!
Kaikki syömiseen liittvä perustuu perinpohjaiselle mietinnälle, ja tutkimme sivusto sivuston jälkeen ennen kuin teemme päätöksiä kuten viljan pois jättäminen. Voi kuinka iloinen olen että jätimme sen pois!
Minä, entinen hiilarinarkki. Sokerihiiri. Ensimmäistä kertaa ikinä hallitsen itseni, edes jotenkin.
Lapsille syötämme mielummin hedelmiä kuin leipää, jogurttia puuron sijaan. Ja sinnepä saakin ujutettua vaikka mitä sekaan!


Pienemmän kanssa on hankalaa. Se kun karttaa vihanneksia ja hedelmiä. Kuka tietää miksi.. 
Kuitua ujutetaan jogurtteihin, lihapulliin ja kastikkeisiin häikäilemättömillä tavoilla. Hampunsiemenet jogurtin ja hunajan kanssa menevät hienosti.
Isommalle, sille jolla on keskittymishäiriöitä, syötetään ei niin salaa brahmi-jauhetta. Toiveena olisi että se todella vaikuttaisi ahdistusta poistavana ja vähän rauhoittavana, muistin ja oppimisen avuksi. Saa nähdä!
Itseasiassa brahmi-jauhetta lisätään itsekunkin pirtelöön tässä perheessä, kun muutto lähenee. Alkaa olla aika jännittynyttä sakkia.

2 kommenttia:

Milla kirjoitti...

Miten saat syötyä/syötettyä brahmijauhetta? Mun mielestä se on ihan järkyttävän hirveen makuista. Yhden vinkin kuulin, että joukkoon sekoittaa jotain eteeristä öljyä joka peittää maun. Kokeilin appelsiinia ja se toimi muutamalla tipalla.

Viipukka kirjoitti...

Mä en todella tiedä miten sen saa syötettyä! =D

Yritin oikein hunajaisen jogurtin ja banaanin kanssa, mutta tyttö väitti että maistuu pahalle. Mumn mielestä se ei sieltä juuri maistunut, mut eipä multa kysytä!
Hyvä vinkki toi öljy.. voisi kokeilla.